eerste week in Suri! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nikita doornbosch - WaarBenJij.nu eerste week in Suri! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nikita doornbosch - WaarBenJij.nu

eerste week in Suri!

Blijf op de hoogte en volg nikita

30 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Er is nog maar een week voorbij maar ik heb al zoveel gedaan. Ik heb oma No en oma Na gezien, dit zijn zussen van mijn oma. Helaas heb ik mijn oma niet meer en als ik deze kleine vrouwtjes zie, mis ik mijn oma echt onwijs. Oma No heb ik nog niet eerder ontmoet. Toen zij mij gedag kwam zeggen was het direct; Oh m'n schatje hoe gaat het, heb je al gegeten? Kort daarna vroeg ze aan tante Cindy of ze wel eten had gezet voor de kinderen. 2 minuten later zei ze tegen tante Cindy of ze wel GENOEG eten had gezet voor de kinderen en dat ze nog geen pindasaus had gepakt. Zo grappig..

Even wat anders... ik ben verhuisd! wel in hetzelfde huis maar dan een kamer erboven. Het is klein maar ik heb wel een grote huiskamer en keuken. Veel chiller dit!
Mijn stage is heel leuk, patiënten hier zijn wel een beetje terughoudend en hebben niet zo een vertrouwen in mij. Maar als ik mijn 'gemaakte' Surinaamse accent opzet dan vinden ze dat wel leuk en begrijpen ze mij beter. Zelfs de taxi chauffeur dacht dat ik een surinamer was met mijn accent. Ja pap... je begrijpt dat ik toch echt met een Surinaams accent terug kom, aaaiiiii!!

vandaag heb ik een safari jeep gedaan met 3 andere meiden. Supercool! De safari was vlakbij zanderij, savanne. Het was een wilde rit en duurde maar liefst 5 uurtjes. We hebben tijdens de rit geen bijzondere dieren gezien maar wel een paar dorpjes en natuurlijk lekker gegeten. Ik hield steeds mijn camera paraat want stel je voor er staat een brulaap voor je neus.. niet dus. Camera weer opgeborgen en we reden terug naar huis via de 'normale' wegen. In de verte zag ik een groot stalen voorwerp op de grond, ik dacht nog wie legt daar nou een ijzer voorwerp midden op de weg. Maar toen bewoog het, en zagen we het goed, jawel een ANACONDA! De gids stopte de auto en we zaten met grote ogen naar het bewegende beest te kijken, hij was zilver met een gele staart, heel apart. Er kwamen meer mensen bij kijken en wij riepen shit! camera! foto! en weg was de anaconda. Geen foto dus.. maar wel andere mooie plaatjes! Zie de foto's!!

  • 30 Maart 2015 - 05:46

    Lilian:

    Leuk,kiet om familie te ontmoeten Oma No lijkt heel erg op je oma he?ga je ook de familie LieKwie opzoeken? vraag aan oom Edboy on je te brengen .Mooi is Suriname he?Geniet maar leaker .

  • 30 Maart 2015 - 07:12

    Jenny:

    Eindelijk weer een verslagje, leuk hoor.
    Heel bijzonder jou ervaring in Sur, je ziet, voelt nu bijna dezelfde belevenissen wat al je vriendinnen( collega's ) hebben meegemaakt.
    Het aller mooiste is de link-connectie- bloedsbinding met de familie die heel hartelijk is.
    Geweldig toch! Je bent er pas een week. En toch overal rekening mee houden.
    Veel plezier, geniet maar wees voorzichtig. Je Mam

  • 30 Maart 2015 - 16:06

    Zus:

    OMG Kiet! Je hebt gewoon een anaconda gezien!! Leuk dat je de oma's hebt ontmoet. Haha, je komt straks niet meer van het Surinaamse accent af ;) BB met R... Want je moet wel goed eten :D :D

  • 30 Maart 2015 - 22:35

    Carlijn:

    Woh wat leuk om jou verslagen te lezen Nikita, zo herkenbaar. En telkens als ik jou verhalen lees en foto's bekijk krijg ik weer heimwee! Ik zie dat je het prachtige appartement aan de Fred. Derbystraat 123 bent ingetrokken. Een super huisje waar je de komende tijd heerlijk kan vertoeven. De wasmachine bezorgde ons wat was-stress en kortsluiting, maar ik zie dat er weer een nieuw exemplaar staat ;)

    Heel veel plezier de komende tijd, ik hou je blog in de gaten ;)

  • 04 April 2015 - 00:22

    Roxanne:

    Kiet, wat klinkt dat allemaal heerlijk en fijn dat je een andere kamer gekregen hebt. Lijkt me heel bijzonder daar familie te ontmoeten en zeker de zussen van je oma! Geniet lekker en goed oefenen met je fake Surinaamse accent want die hoor ik graag op Skype!! Veel plezier! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nikita

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 2810

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: