tripje met de boot en plantage met sinterklaas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nikita doornbosch - WaarBenJij.nu tripje met de boot en plantage met sinterklaas - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nikita doornbosch - WaarBenJij.nu

tripje met de boot en plantage met sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg nikita

22 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

vandaag had de familie een leuke trip voor me ingepland! Ik ging samen met Ramon (ook een oom) de boot op met nog een paar andere toeristen, uit Spanje en Australie, om dolfijnen te spotten. Deze kwamen we gelukkig onderweg tegen! Ramon vertelde tijdens de trip heel veel over het gebied en de toeristen vroegen steeds aan mij wat voor taal ik met Ramon sprak, ahah. Ik zei: gewoon Nederlands maar dan met accent.. Nadat we de dolfijnen hadden gezien gingen we met de boot naar een mega grote plantage (Rust en werk) waar een man (ik weet zijn naam niet meer, volgens mij was het Karel..) ons ontving en meteen enthousiast vertelde over de plantage. Het leek wel alsof de tijd daar stil stond. Er waren mensen aan het werk en de eigenaar van de plantage leek op Sinterklaas met een tuinpak aan, regenlaarzen en een Surinaams accent. Er stonden allemaal huisjes, mensen zaten lekker buiten en Ramon was de ster want iedereen groette Ramon openhartig, inclusief Sinterklaas. Karel (denk ik) sprak ondertussen verder met de groep over de plantage en kwam aan met een kaaiman en schildpadden. Hij gaf de dieren aan mij en ik moest natuurlijk een foto maken! Achteraf kregen we een heerlijke kokosnoot waar ik liters van kan drinken en Ramon had er nog 1 voor me meegenomen voor in huis. Aangekomen bij de pier stonden er allemaal stagiairs te wachten op de boot, wederom was Ramon de ster want hij werd door iedereen herkend en gevraagd of hij mee wilde. De trip duurde uiteindelijk 4 uur maar ik heb wel mooie foto's! De volgende x mag ik paardrijden op de plantage. Het is nu inmiddels half 10 en morgen weer vroeg op voor de zondagmarkt...

  • 22 Maart 2015 - 07:56

    Jenny:

    Zo hey Kiet ; Geweldig het is je toch gelukt ! Totzover In Suriname, nu maak je alles zelf mee van wat jou verteld is. Geniet er lekker van.

  • 22 Maart 2015 - 09:39

    Sher:

    Ey kiet, leuk zeg! Wat een verwennerij he? Ik ben benieuwd naar je paardrij ervaring! Ik wistniet dat dat kon daar haha. Maak je foto's? Grtjs sher

  • 22 Maart 2015 - 10:03

    Jenny:

    En .... Wat staat vandaag op je programma ??? Kijk nu al uit naar jou verslagen. Je hebt nog niet eens een kwart van de Fam ontmoet , straks de anderen nog. Doe hen allen de hartelijke groeten. Maak foto!

  • 22 Maart 2015 - 15:33

    Samantha Lie Kwie:

    Hi Nikita wat leuk om je blogs te lezen! Heel veel plezier daar en geniet ervan! X

  • 22 Maart 2015 - 15:41

    Jenny:

    Leuke foto's!!!
    Geniet nog even van je vrije tijd, straks is t hard werken- stage.

  • 23 Maart 2015 - 08:38

    Kitty:

    In de middaguren genoeg vrije tijd ,denk ik,hoor,om van je hobby ook te kunnen genieten.
    Ik zou zeggen,laat de familie je gauw introduceren .hihihi,ben benieuwd.ze willen je graag allemaal ontmoeten.en hier in nl kijken we uit naar je verslagen.misschien kun je een fiets huren .

  • 23 Maart 2015 - 20:00

    Frans:

    hoi Kiet,
    Leuk hoor. Al die verhalen en foto's.
    En wat veel familie

  • 24 Maart 2015 - 19:49

    Ann Lie Kwie:

    hoi kiet,
    Leuk je blog te lezen veel plezier geniet van je tijd in suriname .
    Ook de hartelijke groeten van oom tjien .

  • 26 Maart 2015 - 01:28

    Sammoy Liekwie:

    geweldig nikita ,ik ben blij dat OOm Ramon je heeft mmegenomen ,een geweldige ervaring .

  • 26 Maart 2015 - 21:55

    Agnes Gonsalves Jd Ponte-Lie Kwie:

    leuk een achternichtje in Suriname. Ben benieuwd naar je ervaringen.

  • 03 April 2015 - 18:04

    Marjolijn:

    wat een super leuke foto's :D goed om te zien dat je het leuk hebt. geniet er van xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nikita

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 2800

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 28 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: